Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4

Skip to: Content | Sidebar | Footer

Wycieczka do Warszawy

Napisano dnia: 29. październik 2010

Pogoda zapowiadana na dzień 22 października przez programy informacyjne nie napawała optymizmem. Obawy organizatorów wyjazdu do Warszawy – p. Anita Urbańska, p. Magdalena Zwolska – John i p. Mariusz Miarka – stały się faktem wczesnym piątkowym rankiem. Zbiórkę osób biorących udział w wycieczce wyznaczono na godzinę siódmą. Porywisty, arktyczny wiatr przeszywał ciała i targał włosy, niszcząc misternie ułożone fryzury. Po sprawdzeniu listy obecności i stwierdzeniu, że jesteśmy w komplecie, wsiedliśmy do naszego busa, który miał nas zawieźć do stolicy. Bus w kolorze wybuchowym, czyli granatowym mknął niczym Zygzak McQueen, prowadzony przez doświadczonego kierowcę. Bez problemów i dłuższych postojów dotarliśmy pod Muzeum Powstania Warszawskiego, które było głównym celem naszej wycieczki, choć nie jedynym. Muzeum zrobiło na nas ogromne wrażenie. Wybuchy bomb, odgłosy gwarnych warszawskich ulic, dźwięki tramwajów, rozmów przechodniów, klimat Warszawy w czasie okupacji „uderzył” nas po wejściu do środka. Ściany do nas „przemawiały”. Mogliśmy również poczuć namiastkę uczucia, jakie towarzyszyło powstańcom, kiedy przechodzili kanałami – również takimi kanałami mieliśmy okazję przechodzić. Duże wrażenie również wywołał na nas film nagrany w technice 3D „Miasto ruin”, który obejrzeliśmy czując się niczym pasażerowie samolotu, z którego oglądaliśmy Warszawę zniszczoną przez hitlerowców. Uczniowie z otwartymi ustami słuchali naszej pani przewodnik (bardzo sympatyczna osoba, jeżeli czyta stronę naszej szkoły to oczywiście pozdrawiamy!!) i zrywali kartki z kalendarzy, które wiszą na ścianach muzeum i opisują, co wydarzyło się w poszczególnym dniu trwania powstania. Po wspólnym zdjęciu z panią przewodnik udaliśmy się naszym przeuroczym „wybuchowym” busem na Krakowskie Przedmieście. Zwiedziliśmy Stare Miasto, wysłuchaliśmy muzyki Fryderyka Chopina, którą odgrywają ławki umieszczone przed Pałacem Prezydenckim. Następnie udaliśmy się pod Pałac Kultury i Nauki, gdzie na tarasie widokowym zwiedziliśmy wystawę „Nasza Planeta – Ziemia”, która była ostatnim punktem wycieczki. Pożegnaliśmy stolicę i ruszyliśmy w drogę powrotną do Częstochowy.

Aby obejrzeć zdjęcia z wycieczki naciśnij "czytaj dalej"