Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4

Szkoła Podstawowa nr 51 i Miejskie Przedszkole nr 39

Skip to: Content | Sidebar | Footer

darmowy hosting obrazków

Informacje bieżące



 Serdecznie Państwa zapraszamy na naszą nową stronę, gdzie od tej pory bedą publikowane wszystkie informacje i galerie https://zsp4czest.szkolnastrona.pl/przedszkole/

 

 

 

 

Serdecznie Państwu dziękujemy za okazane wielkie serce w zbiórce na Pomoc Ukrainie , ilość darów przeszła nasze oczekiwania, aż baliśmy się o amortyzatory w aucie Pani Wioli, która zawoziła to wszystko, na szczęście obyło się bez awarii i napraw :) DZIEKUJEMY!

 

 

 



 

 

 

 

 

REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W PUBLICZNYCH SZKOŁACH PODSTAWOWYCH, A TAKŻE WYBRANYCH PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH NA ROK SZKOLNY 2022/2023

Wkrótce rozpoczyna się rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w Częstochowie. Obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym objęte są dzieci 6-letnie. Natomiast wszystkie dzieci 3 -, 4 – i 5 – letnie mają prawo do wychowania przedszkolnego.

Rekrutacja będzie prowadzona w trzech etapach.

I ETAP

Rodzice dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w terminie do 25.02.2022 r. potwierdzają w swojej placówce wolę kontynuacji wychowania przedszkolnego dziecka w kolejnym roku szkolnym. Brak potwierdzenia w powyższym terminie będzie równoznaczny z rezygnacją z miejsca w przedszkolu/oddziale przedszkolnym.

II ETAP

Rekrutacja dla nowych kandydatów (nie uczęszczających do żadnego przedszkola/oddziału przedszkolnego) odbędzie się w dniach 7 – 18 marca 2022 r. z wykorzystaniem systemu elektronicznego.

Adres do zalogowania dla kandydatów zostanie udostępniony w dniu rozpoczęcia rekrutacji na stronie www.czestochowa.pl oraz na stronach internetowych przedszkoli i szkół prowadzących nabór. Wnioski w systemie elektronicznym można wypełniać od godz. 09:00 w dniu 07.03.2022 r. System zostanie zamknięty w dniu 18.03.2022 r. o godz. 15.00.

III ETAP

Postępowanie uzupełniające odbędzie się pod warunkiem posiadania wolnych miejsc wychowania przedszkolnego w terminie 6 – 10 czerwca 2022 r.

W elektronicznej rekrutacji weźmie udział 37 przedszkoli miejskich, 6 zespołów szkolno-przedszkolnych, 9 szkół podstawowych, w których mogą funkcjonować oddziały przedszkolne oraz 6 przedszkoli niepublicznych realizujących wychowanie przedszkolne na takich samych zasadach, jak przedszkola miejskie.

Terminy_rekrutacji_przedszkola_2022

Uchwała.59.V.2019_kryteria_rekrutacja_przedszkola

 

Od piątku 11.02.2022 Przedszkole wznawia zajęcia w trybie stacjonarnym

 

 

Zajęcia zdalne

 

CZWARTEK 10.02.2022

STARSZAKI

Dzień dobry Starszaczki:)

Temat dnia: Baśniowy świat

1.)Poranna gimnastyka:

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

2)Poproś o przeczytanie kogoś dorosłego lub rodzeństwo o przeczytanie poniższych zagadek z baśni.

Spróbuj odgadnąć, o kogo chodzi w poniższych zagadkach:

*Rzadko komu tyle przygód niezwykłych się zdarza, więc na pewno znacie imię sławnego żeglarza.

*Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka, którzy w lesie spotkali, chatkę zrobioną z pierniczka?

*Chłopiec z bajki znany, z drewna wystrugany. Kiedy kłamał w głos strasznie rósł mu nos.

*Jaka to dziewczynka ma roboty wiele, a na pięknym balu gubi pantofelek?

*Tylko cal wysokości miała ta dzieweczka. Dlatego też jej imię brzmiało…

*Na podwórku je tępiono, kto powie dlaczego? Gdy podrosło łabędzie przyjęły je jak swego.

*Za siedmioma górami,za siedmioma rzekami żyła sobie królewna z krasnoludkami. Czy już wiesz,kto w tej chatce mieszka? No przecież, to proste! To………………………..…

3).Pobaw się i zagraj:

https://wordwall.net/pl/community/bajki-rekwizyty

4).Narysuj swoją ulubioną postać z baśni i przynieś ją do przedszkola.

5).Zgadnij, z jakich baśni pochodzą bohaterowie oraz który przedmiot do kogo pasuje.

Zgadnij, który cień pasuje do pokazanego kota w butach.

Policz przedmioty każdego rodzaju na poniższej ilustracji.

Pozdrawiam Was serdecznie!

Miłej zabawy!

Karolina Piur

MALUSZKI

Temat dnia „ KOLOROWE DOMY „

Kochane Maluszki !

Witam Was i zapraszam do kontynuowania wspólnej zabawy w zaczarowanym świecie matematyki . Mam nadzieję, że podoba Wam się ten świat i zabawy zaproponowane przeze mnie ?

Dzisiaj zaczniemy również dzień, od tego żeby się poruszać , a zatem gotowi ? – Więc zaczynamy , spróbujcie zatańczyć z Olą i Blu gumisiowy taniec : (Poproście , aby Rodzice poniższe Linki skopiowali i wkleili w przeglądarkę, a wówczas otworzą się filmiki dla Was ).

 

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4 – TANIEC DLA DZIECI GUMI MIŚ

 

Podobał się Wam gumisiowy taniec ? Myślę, że świetnie sobie poradziliście z tym tańcem i może już jutro uda się nam go wspólnie zatańczyć w przedszkolu w naszej sali …..Wiem, że bardzo lubicie tańczyć i się poruszać przy muzyce .

Zapraszam Was , żebyście się poruszali z bohaterami filmiku przy muzyce – KTO JAK SKACZE . A zatem zaczynamy : ( trzeba kliknąć w Link znajdujący się poniżej ):

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ – KTO JAK SKACZE – WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci – piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

Super. Wiem , że bardzo lubicie ruch, więc mam nadzieję, że rozruszaliście już swoje ciała.

Słuchanie wiersza Krystyny Majewskiej „ Dom dla lalek.”( Rodzic lub ktoś dorosły czyta dziecku wierszyk ).

Ty masz klocek, ja mam też, potrzebny nam trzeci. Zbudujemy dom wspaniały, zaprosimy dzieci. Jeden dom i drugi dom już budują dzieci. Te dwa domy to dla misiów, a dla lalek trzeci.

Rozmowa na temat opowiadania ( ukierunkowana pytaniami Rodzica ).

Ile domów zbudowały dzieci? − Ile domów było dla misiów, a ile – dla lalek?

Kolorowe domy – ćwiczenia w liczeniu. • Budowanie domów z klocków w wybranym kolorze. ( Klocki w pięciu kolorach.) Dziecko segreguje klocki na pięć kolorów. Zadaniem dziecka jest zbudowanie po jednym domku w każdym kolorze ( tj. np.: z czerwonych klocków – czerwony domek, z zielonych –zielony domek itd.). Wcześniej tj. przed przystąpieniem do budowy domku dziecko określa kolor wybranych klocków. Po zakończeniu dziecko wspólnie z rodzicem bądź z rodzeństwem liczy domy (5), przypomina ich kolory, wskazuje największy i najmniejszy dom.

Budowanie wież z pięciu wybranych klocków. Dziecko wybiera sobie po pięć klocków w różnym kolorze. Przedszkolak wybiera sobie pięć klocków danego rodzaju i buduje z nich wieżę. Następnie głośno przelicza klocki tworzące wieżę. Potem dziecko porównuje wielkość wież, posługując się słowami: wyższa, niższa.

 

Zabawa ruchowa z elementem podskoku – „ Policz i podskocz.”( Bębenek.) Rodzic uderza w bębenek ( lub klaszcze w dłonie ). Dziecko stoi na środku pokoju, ( tak by było bezpieczne podczas zabawy – tj. nie uderzyło się podczas podskoków ) liczy po cichu uderzenia, a potem skacze w miejscu tyle razy, ile było uderzeń (od jednego do pięciu).

 

Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej „ Domek.” (Skakanki, tasiemki, sznurki) Rodzic układa z kilku skakanek ( tasiemek lub sznurków co Państwo znajdziecie w domu ) na podłodze kształt domu (schematyczny). Idzie po nich stopa za stopą, a dziecko za nim.

 

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. (Rodzic lub ktoś dorosły czyta dziecku wierszyk).

 

To dom duży, a to mały, dla laleczek doskonały.

 

Słysząc słowo duży, dziecko staje na palcach i wyciąga ręce do góry, a gdy usłyszy słowo mały – wykonuje przysiad.

 

Omówienie budowy domu. Obrazek lub zdjęcie domu.(Rodzic umieszcza na stoliku lub dywanie obrazek lub zdjęcie typowego domu. Dziecko nazywa jego części i je wskazuję). − Co ma każdy dom?

Jak jest zbudowany?

 

Domki z pudełek – ozdabianie pudełek kolorowym papierem. Pudełka różnej wielkości i kolorowy papier.

Oglądanie pudełek, segregowanie ich na małe, średnie i duże. • Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Pudełka, kolorowy papier, klej, nożyczki, samochodziki. Dziecko wybiera sobie jedno pudełko. • Oklejanie pudełek kolorowym papierem. • Wycinanie z kolorowego papieru okien i drzwi, przyklejanie ich na pudełkach; ozdabianie domków. • Wykonanie prac przez dziecko. • Wspólne oglądanie wykonanych prac. Układanie ulicy z wykonanych domków. Zabawa samochodami.

 

Pliki do pobrania :

 

https://przedszkolankowo.pl/2017/01/16/kocie-kart-pracy-zestaw-1/

- KOCIE KARTY PRACY , ( KARTY PRACY ; Pokoloruj tylko te koty , które śpią ,

Policz , ile jest kocich mam, otocz pętlą, tę kocią mamę , która ma najwięcej kociąt, w ramce poniżej narysuj tyle kresek ile ma ona kociąt , Pokoloruj ten rysunek , który przedstawia kotkę, mającą najmniej kociąt – 2 karty , które proponuję do wydruku dla dzieci )

 

https://przedszkolankowo.pl/2016/12/28/karnawalowe-karty-pracy-zestaw-1/

- KARNAWAŁOWE KARTY PRACY , ( KARTY PRACY ; Pokoloruj dziecko, które trzyma najwięcej balonów , Rysuj balony po śladzie, a następnie pokoloruj na dowolne kolory

2 karty ,które proponuję do wydruku dla dzieci )

 

( Proszę skopiować powyższe Linki a następnie wkleić je w przeglądarkę , i wówczas zapisać pobrany plik na pulpicie a następnie wydrukować ).

 

Życzymy miłej zabawy :) Pozdrawiamy Was gorąco i do zobaczenia :)

 

ŚRODA 09.02.2022

ANGIELSKI

Witam moje Kochane Przedszkolaczki w środę!
Standardowo witamy się wraz z naszą hello song (link podany w poniedziałek). Dziś nadal powtarzamy nazwy członków rodziny z poniedziałkowej prezentacji.
Dodatkowo odsłuchujemy piosenkę, nie musimy śpiewać całości, wystarczy jak wyśpiewamy tylko poznanych członków rodziny.

https://youtu.be/G6k7dChBaJ8

Dołączam Wam kolorowankę rodziny.

kolorowankamojarodzina
Kto ma możliwość drukuje, a kto nie proszę na miarę swoich umiejętności, narysować swoją najbliższą rodzinę i opisać używając angielskich nazw.
Good luck! ????????

Aleksandra Kaczmarek-Szymańska

 

STARSZAKI

Dzień dobry Starszaczki!

Witam Was serdecznie i zapraszam do zabawy:)

Miłego dnia!!!

1). Gimnastyka poranna ze świeżakami:

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

2).Posłuchaj piosenki”Bajkowe marzenia” , następnie narysuj na kartce A4 swoje marzenia, bądź bajkowy świat, w którym chciałbyś się znaleźć. Przynieś swoją pracę do przedszkola, by o niej opowiedzieć.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/v/PfE0iyosJL4

3).Obejrzyjcie filmik prezentujący pracę w bibliotece:

https://www.youtube.com/watch?v=4fVJ-Qho0rE

4).Zagraj w wybraną grę.

https://wordwall.net/pl-pl/community/baśnie-i-bajki

5).Przygotujcie kartkę i coś do pisania, przerysujcie kostki i uzupełnijcie tak by liczba kostek   odpowiadała liczbie na kostkach.

MALUSZKI

Kochane Maluszki !

Witam Was i zapraszam do wspólnej zabawy w zaczarowanym świecie matematyki . Na początek poruszamy się i obudzimy z bohaterami piosenki. Gotowi, a więc zaczynamy: (Poproście , aby Rodzice poniższe Linki skopiowali i wkleili w przeglądarkę, a wówczas otworzą się filmiki dla Was ).

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs – TANIEC ZYGZAK – WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci – piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

Teraz jeszcze poskaczcie, pobiegajcie po prostu poruszajcie się z sympatycznymi bohaterami piosenki dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA – SKACZEMY, BIEGNIEMY – WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci – piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

Super poruszaliście się z rana, a więc żadna praca nie będzie Wam straszna….

Po wspólnych ćwiczeniach , usiądźcie na chwilkę, zamknijcie oczy i odpocznijcie …..

 

Oglądanie sopli lodowych (zza okna).

https://pixabay.com/pl/photos/sopel-lodu-dach-woda-przezi%c4%99bienie-3819301/

- SOPLE LODOWE ZWISAJĄCE Z DACHU

( można dziecku pokazać zdjęcie klikając w powyższy Link i porozmawiać o soplach )

Z czego robią się takie lodowe sople?

Kiedy tak się dzieje?

Czy widzieliście takie sople?

Gdzie najczęściej się one znajdują?

 

A teraz poproszę Was, abyście usiedli wygodnie , i wysłuchali bardzo uważnieopowiadania „ O Felku i o lodowym sopelku.”

Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „ O Felku i o lodowym sopelku.”

( Rodzic lub ktoś dorosły czyta dziecku opowiadanie )

 

Wprawdzie mróz jeszcze na dworze, ale w południe na dachu, z tej strony, gdzie słońce przygrzewa, śnieg topnieje. – Kap… kap… – spadły z dachu dwie krople, jedna po drugiej. Trzecia potoczyła się za nimi, zabłysnęła na skraju okapu i już miała spaść, kiedy zimny podmuch ją przytrzymał i zamroził. Potoczyła się czwarta kropla po stromym dachu i spłynęła po trzeciej. I teraz zamiast jednej kropelki zwiesza się z dachu mały sopelek. Co która kropla potoczy się i trafi na ten sopelek, to zatrzymuje się na nim i zamarza. Czasem tylko, kiedy ich więcej razem się zbierze, część spływa po sopelku i spada na ziemię. Drążą wtedy dziurki w śniegu pod progiem. A tymczasem sople rosną i rosną, wydłużają się, już sięgają prawie do okien. Przybiegły dzieci rano do przedszkola. Zobaczyły wiszące sople lodowe, zapatrzyły się. – Jakie to dziwne. Tu, gdzie słońce świeci na dach, wszystek śnieg już stopniał i tylko wiszą lodowe sople, a z tamtej strony, gdzie słońce nigdy nie zagląda, leży śnieg. Najbardziej dziwił się Felek. Zagapił się na te lodowe sople i nawet nie zauważył, że wszystkie dzieci już weszły do przedszkola. Patrzą teraz na Felka przez szybę. – Dlaczego zostałeś na dworze? – woła pani, stojąc w drzwiach. – Czy chcesz może sam zmienić się w lodowy sopelek? Nie, tego Felek nie chce. Bo choć sopelek jest ładny, ale kiedy słońce przygrzeje, to cały się roztopi… I sopelek jest na pewno bardzo, bardzo zimny… – Brr… Felek otrząsa się. Dopiero teraz poczuł, jak zmarzł. Prędko wbiega do sali. Z okna pokoju też można przyglądać się soplom.

 

Rozmowa na temat opowiadania ( ukierunkowana pytaniami Rodzica ).

Co się działo ze śniegiem z tej strony dachu, gdzie przygrzewało słońce?

Co się działo z kropelkami wody z roztopionego śniegu?

Co oglądały dzieci?

Kto był najbardziej zainteresowany?

 

Naśladowanie odgłosu kapiących kropel wody: kap, kap, kap…

 

Liczenie sopli lodowych na obrazkach – zabawa dydaktyczna.( Obrazki z soplami lodu, można przygotować razem z dzieckiem , narysować na kartkach papieru i poprosić, aby przedszkolak je pokolorował, a może któreś z dzieci samo spróbuje narysowć sople lodu?? )

Rodzic umieszcza na stoliku lub dywanie pięć obrazków z różną liczbą sopli (od 1 do 5).

Policz lodowe sople na obrazkach. Pokaż ich liczbę na palcach. (Dziecko liczy lodowe sople na pierwszym, drugim… piątym obrazku, podaje każdorazowo ich liczbę i pokazuje ilość lodowych sopli na palcach).

 

Zabawa matematyczna „ Długi sopel, krótki sopel.” (Białe kartki formatu A4 i A5.)

Rodzic daje dziecku dwie białe kartki z bloku – dużą (formatu A4) i małą (A5, połowa kartki z bloku). Dziecko zwija je, ugniata, tworząc dwa lodowe sople. Kładzie je obok siebie i wskazuje długi sopel, a potem krótki sopel.

 

Dostrzeganie rytmu w ciągu papierowych sopli (długi sopel, krótki sopel, długi sopel… trzy sekwencje) i kontynuowanie go. Długie i krótkie papierowe sople lodowe.

( dziecko dostaje cztery białe kartki z bloku – dużą (formatu A4) i małą (A5, połowa kartki z bloku). Dziecko zwija je, ugniata, tworząc lodowe sople. Wykorzystuje do zabawy sople z poprzedniej zabawy i układa rytm z sopli .

 

Na koniec wspólnych zajęć i zabaw w dniu dzisiejszym proponuję Wam jeszcze drogie przedszkolaki zabawę przy znanej Wam piosence „ PINGWINEM JESTEM MAŁYM” (Poproście , aby Rodzice poniższy Link skopiowali i wkleili w przeglądarkę, a wówczas otworzy się filmik z piosenką dla Was ).

 

https://www.youtube.com/watch?v=eO3e8R80Kd0 - Hurra, śpiewamy – Jestem małym pingwinem

 

Bardzo dobrze pamiętacie piosenkę i świetnie się przy niej bawicie…

Życzymy miłej zabawy :) Pozdrawiamy Was gorąco i do zobaczenia :)

 

WTOREK 08.02.2022

Dzień dobry Starszaczki:)

Witam Was bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy!

Temat dnia: Koty są wśród nas -zapoznanie z Dniem Kota

1.Ćwiczenia przy muzyce(zumba)

https://www.youtube.com/watch?v=m-13-WFz7K8


https://www.youtube.com/watch?v=w31iv9h_fVc

2.Narysuj kotka na kartce A4.

https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o

lub

https://domin.pl/jak-narysowac-kota

3.Posłuchaj piosenki o kotkach.

https://www.youtube.com/watch?v=4gSuENvvV1A

4.Posłuchaj wiersza o kotku.

https://www.youtube.com/watch?v=UvkObODxHss


5.Zabawa w kotka . (zabawa odbywa się na dywanie).

Rodzice lub dzieci samodzielnie przygotowują sobie płachtę gazety z jej środkowej części. Dzieci kładą rozłożoną płachtę na swojej klatce piersiowej, słuchają wymyślanego przez nauczyciela(w obecnej sytuacji mówionego przez rodzica) opowiadania i wykonują pokazywane przez niego ruchy. Opowiadanie brzmi następująco:
Mam małego kotka. Bardzo lubi kiedy go głaszczę (dzieci głaszczą gazetę). Lubi kiedy drapię go delikatnie za uchem (drapanie w gazetę), czasem lubi kiedy drapię go mocniej (mocniejsze drapanie w gazetę). Mruczy wtedy cichutko i zasypia(dzieci mruczą i jednocześnie głaszczą gazetę). Kiedy wstanie będziemy się razem bawić ( dzieci siadają). Mój kot lubi bawić się piłeczką, muszę przygotować ją dla niego (dzieci rozkładają gazetę na podłodze i przedzierają ją na pół). Bardzo go lubię więc przygotuję dla niego dwie piłeczki. Prawa rączka zrobi jedną piłeczkę, a lewa drugą piłeczkę. Zrobią je jednocześnie (dzieci robią kulki jednocześnie lewą i prawą ręką). Ach! Te piłeczki są zbyt duże dla mojego kotka. Muszę zrobić mniejsze (dzieci rozkładają zwinięte piłki prawą i lewą dłonią jednocześnie). Rozłożę papier, złożę go na pół i jeszcze raz na pół (dzieci wykonują te ruchy według tekstu). A teraz zrobię malutkie piłeczki (dzieci robią cztery piłeczki jedną ręką i cztery drugą ale wykorzystują do tego tylko trzy palce, które potrzebne są do trzymania ołówka przy pisaniu). Ponieważ mój kotek jeszcze śpi zostawię te piłeczki na dywanie, pobawimy się jak wstanie(dzieci zostawiają piłki na dywanie i wracają do ławeczek).

6. Ułóż puzzle z kotkami.

https://www.grydladzieci.pl/kot/puzzle-z-kotkami.html

(Gdyby wystąpiły problemy z otwieraniem linku, proszę skopiować go wówczas do przeglądarki.)

Miłego dnia i radosnej zabawy:)!!!

Piur Karolina

Kochane Maluszki !

Witam Was. Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od tego , żeby się poruszać …A więc zapraszam Was do wspólnego ruchu :

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

Jak Wam poszedł Wasz wspólny taniec zygzak z bohaterami piosenki? Podobało się Wam? Na pewno doskonale się bawiliście…

A teraz poćwiczcie z bohaterami piosenki równowagę , zróbcie przysiady… Pośpiewajcie razem.

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

 

Jesteście bardzo dzielni, super śpiewacie i ćwiczycie przy muzyce…

Zabawa dydaktyczna „ Co do siebie pasuje? „ – utrwalanie pojęcia para.

[ Różne pasujące do siebie przedmioty (lub obrazki). Jeśli macie Państwo w domu grę „Memory „ , wówczas można wykorzystać obrazki znajdujące się w grze ]. Rodzic przygotowuje różne pasujące do siebie przedmioty (lub obrazki), np.: kredki, blok rysunkowy, wazon, kwiaty, pędzel, farby, łyżkę, widelec, garnek, pokrywkę, mydło, mydelniczkę, okulary, etui na okulary, niezatemperowany ołówek, temperówkę… Umieszcza je na stoliku. Dziecko wybiera jeden spośród przedmiotów ( lub obrazek ) np. mydło, nazywa go, a następnie wybiera przedmiot do pary tej rzeczy, którą wcześniej wybrało , np. mydelniczkę, i też go nazywa. Potem przedszkolak odkłada przedmioty na stolik. (Inne przedmioty: pasta do zębów i szczoteczka do zębów, szalik i czapka, lusterko i grzebień…).

Segregowanie figur pod względem koloru.( Potrzebne będą figury geometryczne z kolorowego papieru w 3 kolorach i w różnych kształtach : koła, kwadraty, trójkąty , można je wspólnie przygotować z pociechą , narysować dziecku kształty figur a następnie poprosić , aby dziecko je wycięło i wspólnie się potem nimi pobawić .)

Papierowe figury geometryczne w trzech kolorach. Dziecko dostaje papierowe figury geometryczne w różnych kształtach, w trzech kolorach. Segreguje je według kolorów. Liczy figury w każdym kolorze (np. trzy żółte, cztery niebieskie, pięć czerwonych), nazywa kolory. – Możemy zapytać dziecko, których figur jest najwięcej, których najmniej, a może jest tyle samo ?

Ćwiczenie ruchowo-graficzne.( Rysunki lub sylwety figur z poprzedniej zabawy. ) Dziecko kreśli za Rodzicem w powietrzu , na dywanie, na stoliku kształty figur. (Wcześniej Rodzic pokazuje ich rysunki bądź sylwety z poprzedniej zabawy ).

Obrazek z figur – układanie dowolnych kompozycji. ( Sylwety figur w różnych kształtach i kolorach z poprzedniego ćwiczenia, kartki, klej.)

Dziecko układa kompozycje ze swoich figur, przykleja je na kartce. Potem nazywa swoją kompozycje. Zapewne Wasze obrazki są bardzo pomysłowe ? A każdy z nich jest inny….

Super ! Jestem z Was bardo dumna moje drogie Maluszki.

Dla chętnych przedszkolaków mam jeszcze jedną propozycję . Będą Wam potrzebne kredki i kartki. Poproście Rodziców, aby Wam włączyli poniższy Link i spróbujcie narysować domek :

https://www.youtube.com/watch?v=JE4xQqRePZk – DOMEK RYSOWANE WIERSZYKI

Życzymy miłej zabawy :) Pozdrawiamy Was gorąco i do zobaczenia :)

 

 

 

 

PONIEDZIAŁEK 7.02.2022

Język angielski

Hello! Na wstępie witamy się naszą piosenką, znaną przez wszystkie dzieciaki.
https://youtu.be/tVlcKp3bWH8

Dziś w trakcie zajęć języka angielskiego, poznajemy nazwy członków rodziny. Poniżej nazwy wraz z tłumaczeniem i wymową oraz prezentacja z kartami. Zadanie na dziś pooglądanie kart i nazwanie członków rodziny.

grandpa (grandpa) – dziadek
grandma (granma) – babcia
father (fader), dad (dad) – tata
mother (mader). mum (mam) – mama
sister (siste) – siostra
brother (brade) – brat
baby (bejbi) – dziecko

FAMILY PREZENTACJA

Życzę owocnej pracy i serdecznie pozdrawiam! :)


Ola Kaczmarek-Szymańska

 

 

 

ZAJĘCIA STARSZAKI

Dzień dobry Starszaczki

Przesyłam Wam propozycje zabaw ruchowych oraz materiał do zrealizowania na dzisiejszy dzień. Zachęcam Was do realizacji zamieszczonych treści edukacyjnych, oczywiście w miarę możliwości.

 

Temat dnia: Książki z mojej półki

1).Ćwiczenia gimnastyczne:

Rytmiczna rozgrzewka w podskokach:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

2).Słuchanie opowiadania „Kłopoty Kopciuszka”

https://www.youtuhttps://www.youtube.com/watch?v=Uu2fjGItg2E

3).Praca plastyczna- kareta Kopciuszka

https://pracaplastyczna.pl/index.php/basnie/1335-kareta-kopciuszka-2

4).Ułóż puzzle:

https://www.ipuzzle.pl/pl/puzzle/graj/edukacja/81008-kopciuszek

 

Gdyby wystąpiły problemy z otwieraniem linku, proszę skopiować go wówczas do przeglądarki.

 

Życzę Wam miłego dnia oraz udanej zabawy

Piur Karolina

 

 

 

ZAJĘCIA MALUSZKI

„ LUBIĘ MATEMATYKĘ „

Kochane Maluszki !

Witam Was i zapraszam do wspólnej zabawy w zaczarowanym świecie matematyki . Jednak tak jak zwykle nasz dzień rozpoczniemy, od tego, żeby się razem poruszać , a zatem zapraszam Was do wspólnego ruchu …. Pośpiewajcie razem z bohaterami piosenkę i spróbujcie zrobić skłony. Zaczynamy…. ( Poproście , aby Rodzice poniższe Linki skopiowali i wkleili w przeglądarkę, a wówczas otworzą się filmiki dla Was ).

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Potraficie już robić skłony ?

Jak tam udało się Wam poćwiczyć z bohaterami piosenki ? Brawo.

 

Jeszcze pokażcie jak potraficie robić duży skok do przodu, w tył, w prawo i w lewo….

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

Brawo, super sobie poradziliście . Maluszki potrafią super robić skłony i skakać w różnych kierunkach też….

Po wspólnych ćwiczeniach , usiądźcie na chwilkę, zamknijcie oczy i odpocznijcie …..

 

A teraz poproszę Was, abyście usiedli wygodnie , ponieważ zapraszam Was do wspólnej zabawy z wykorzystaniem wiersza Pani Małgorzaty Barańskiej ( rodzic lub ktoś dorosły odczytuje dziecku wierszyk , można 2 lub 3 razy odczytać ). Waszym zadaniem będzie wskazywać części ciała wymienione w wierszu :

 

Tutaj oko i tu oko.

Popatrz w oczy mi głęboko.

Oczu dwoje, uszu dwoje

i niczego się nie boję !

 

Liczenie z Rodzicem – palców u rąk z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej

pt „ Pięć palców” :

 

Pierwszy palec to jest kciuk.

Drugi robi: stuk, stuk, stuk.

To jest długi trzeci palec,

czwarty mniejszy, piąty – malec.

Dłoń ma razem palców pięć.

Policz z nami, gdy masz chęć.

 

Dziecko indywidualnie lub z pomocą Rodzica liczy palce u jednej, a potem u drugiej ręki (dotykając kolejnych palców).

 

Liczenie różnych przedmiotów znajdujących się w pokoju dziecka . Rodzic wymienia nazwy przedmiotów znajdujących się w pokoju , a dziecko je liczy. Np. okna, drzwi, książeczki , misie , autka itp.

 

Zabawa ruchowa z liczeniem „ Policz i skacz „.

( Bębenek. )

Rodzic uderza w bębenek ( lub klaszcze w dłonie ). Dziecko stoi na środku pokoju, ( tak by było bezpieczne podczas zabawy – tj. nie uderzyło się podczas podskoków ) liczy po cichu uderzenia, a potem skacze w miejscu tyle razy, ile było uderzeń (od jednego do pięciu).

 

 

 

Teraz poproszę abyście usiedli wygodnie i wysłuchali bardzo uważnie wierszaJadwigi Koczanowskiej „ Chcę być matematykiem. „

 

Kto policzy dokładnie

wszystkie swoje zabawki

i książeczki na półce

kto przeliczyć potrafi?

Czego mniej jest lub więcej,

jak coś równo podzielić?

Bardzo dobrze to umieć,

bardzo dobrze to wiedzieć.

W świecie liczb i cyferek

można świetnie się bawić,

to jest świat tajemniczy,

mądry, bardzo ciekawy.

 

Rozmowa na temat wiersza , ukierunkowana pytaniami Rodzica :

Kto z was lubi liczyć?

Jak nazywamy osobę, która lubi liczyć, porównywać, gdzie jest więcej elementów,

a gdzie – mniej?

Czy matematyk to mądry człowiek?

Czy ktoś z Was chciałby zostać matematykiem?

Mam dla Was jeszcze zadanie do wykonania, będą Wam potrzebne kredki …. – przyjrzyjcie się dokładnie balonikom na karcie i postarajcie się pokolorować baloniki według wzoru : żółty , zielony ,czerwony , niebieski , żółty , to jaki teraz kolor będzie? Super ,oczywiście ,że zielony , a kolejny ? to czerwony , a po nim ? niebieski, następny to ? żółty , a za nim ? zielony , następnie ? czerwony – bardzo dobrze!!! (karta pracy do pobrania na dole strony w „pliki do pobrania” , jeśli nie macie Państwo możliwości wydrukowania karty, można spróbować samemu narysować baloniki i wówczas zaprosić pociechę do wspólnej zabawy ).

Super wykonaliście to bardzo trudne zadanie. Ciekawa jestem czy wiecie ile jest wszystkich razem baloników ? -daliście je radę sami policzyć ? czy z pomocą Rodziców? A ile jest niebieskich ?, a czerwonych ? Żółtych baloników ile policzyliście ? A zielonych ile jest baloników ? Których baloników jest najmniej ? A których najwięcej ? Których jest po tyle samo ? Super ! Brawo dla Was kochane przedszkolaki ,świetnie liczycie .

Życzymy miłej zabawy :) Pozdrawiamy Was gorąco i do zobaczenia :)

Pliki do pobrania :

 

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/Kbal1.jpg?fbclid=IwAR07joDrgGZdnvKH1iRo1Hn1CBkXWYG9x58MAoi0XYKgNgjnww2cQl8atUoPokoloruj baloniki według wzoru

 

( Proszę skopiować powyższy Link a następnie wkleić go w przeglądarkę , i wówczas zapisać pobrany plik na pulpicie a następnie wydrukować ).

 

 

 

 

 

 

 

W związku z zaistniałą sytuacją bardzo nam przykro jednak jesteśmy zmuszeni odwołać bal karnawałowy.

 

 

 

Dnia 21 stycznia prosimy o odświętne ubranie dzieci, będziemy nagrywać dla babci i dziadków z okazji ich święta.

 

 

 


 

 

Wyniki przedszkolnego konkursu „Zimowy pejzaż”

W grupie Maluszków :

I miejsce – Antoni Gawron

II miejsce – Dorian Szkwarek

W grupie Starszaków :

I miejsce – Natalia Bieńkuńska, Julia Mrozik

II miejsce – Filip Bamberski, Lena Radecka

III miejsce – Natalia Gierasińska, Antoni Krzyszczyk

Serdecznie gratulujemy wygranej!

 

Serdeczne podziękowania dla Państwa za włączenie się w akcję „Szkoły dla potrzebujących” oraz w zbiórkę dla rodzin na Kresach.

 

 

 

 

  Akcja „Szkoły dla potrzebujących”

Zachęcamy do włączenia się w zbiórkę na rzecz bezdomnych i ubogich z terenów Częstochowy, której organizatorem jest Zespół Szkół im. S. Żeromskiego oraz Zgromadzenie Sióstr św. Józefa , potrzebne są artykuły higieniczne oraz odzież.   Rzeczy można przynosić do przedszkola w terminie do 10 grudnia br.

 

                                                                

Serdecznie zachęcamy do udziału w plastycznym konkursie „Zimowy pejzaż”

Konkurs przeznaczony jest dla naszych Przedszkolaków wraz z rodzicami

*technika pracy „Zimowy pejzaż” dowolna, płaska

*format A4

*prace stworzą zimową galerię prac plastycznych w naszym przedszkolu

Za pierwsze trzy miejsca w każdej grupie przedszkolnej zostaną przyznane nagrody rzeczowe, wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy

Prace należy dostarczyć do 20 grudnia 2021

Organizator konkursu: mgr Paulina Kozak

 

regulamin konkursu zimowy pejzaż

 

 

6 grudnia w naszym przedszkolu odbędzie się pasowanie na starszaka w grupie Starszaków,

bardzo prosimy by dzieci ubrały się zgodnie z wyznaczonym kolorem.

W związku z sytuacja epidemiologiczną w dalszym ciągu nie ma możliwości uczestnictwa rodziców w tej uroczystości,

nagranie z wydarzenia będzie dostępne na stronie przedszkola.

 

 

 

29 października w naszym przedszkolu odbędzie się pasowanie na przedszkolaka w grupie Maluszków,

bardzo prosimy by dzieci przebrały się za krasnoludki.

W związku z sytuacja epidemiologiczną w dalszym ciągu nie ma możliwości uczestnictwa rodziców w tej uroczystości,

nagranie z wydarzenia będzie dostępne na stronie przedszkola.

 

 

Konkurs plastyczny „Symbole Świąt Bożego Narodzenia”

Serdecznie zachęcamy do udziału w konkursie plastycznym, czekają nagrody rzeczowe oraz dyplomy. Technika prac dowolna. Prace oddajemy do przedszkola do 6 grudnia.

Organizatorem jest Karolina Piur.Konkurs dla przedszkolaków oraz uczniów klas I-III z naszej placówki.

 

 

 

Pola Nadziei 2021/2022

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy Państwa do włączenia się w akcję charetatywną na rzecz kampanii Pola Nadziei, edycja 2021/2022 częstochowskiego Hospicjum PALIUM przy ulicy Kopernika 17a w Częstochowie

Żonkilowe Pola Nadziei polegają na „zakupieniu” cebulek żonkili w cenie -2zł za sztukę. Pieniądzę zostaną przekazane  na hospicjum.

Kwiatki będziemy razem w przedszkolakami sadzić przed nasza placówką.

.

.

 Nasze przedszkole w  ramach prowadzonej edukacji prozdrowotnej  przystąpiło  do wojewódzkiej Akcji informacyjno-edukacyjnej pt. „Wirusoochrona”, której  celem było usystematyzowanie wiedzy z zakresu:

  • prawidłowej higieny rąk;
  • podstawowych zasad postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa;
  • podstawowych zasad zdrowego stylu życia – prawidłowe odżywianie, aktywność fizyczna; oraz innych zasad związanych z higieną (np. dostosowanie ubrania do warunków pogodowych)

Akcja  informacyjno-edukacyjnej pt. „Wirusoochrona”, prowadzona była  w naszym przedszkolu  w dwóch grupach , w dniach od 29.09-29.10.2021r.

W akcji wzięło udział 41 dzieci.

Chcąc przybliżyć przedszkolakom sytuację epidemiologiczną w Polsce i znaczącą rolę higieny jako podstawowego środka zapobiegania przenoszenia się wirusów (ze szczególnym zwróceniem uwagi na koronawirusa i grypę)  zaproponowaliśmy naszym wychowankom  różne działania. Nie zapominając o tym , że najchętniej dzieci uczą  się poprzez  zabawę oraz przez twórcze działanie. Aby zapoznać dzieci z tematyką akcji prowadzone były w grupach:  pogadanki pod hasłem: „Zdrowo żyjemy – Piramida żywienia”, „Ręce często myjemy, dlatego długo żyjemy”, „ rozmowy przy plakacie „Szkoła czystych rąk” oraz  oglądanie  bajki  ”Skąd wziął się wirus?”

Forma przekazu multimedialnego pobudziła wyobraźnie dzieci . Starszaki  chętnie wypowiadały się na temat wirusa i jego pochodzenia.  Wspólnie prowadzono rozmowy na temat istoty mycia rąk, jedzenia zdrowych produktów, uprawiania sportu itp.

Dzieci z zainteresowaniem słuchały ciekawostek na temat wirusów, ich rozprzestrzenia się i zapobiegania.  Wprowadzono pojęcia  pandemia,  kwarantanna.

 

Dzieci poznały historię chłopca z utworu J. Brzechwy „Brudas” który nie chciał się myć. Burza mózgów i szukanie odpowiedzi na pytania:

„ Co może się stać, gdy będziemy postępować jak Józio ?”, „Jakie choroby mogą nam grozić, gdy nie będziemy przestrzegać zasad higieny ?” zachęciły dzieci do dbania o higienę.

Dlatego wszystkie dzieci  począwszy od maluchów do starszaków zgodnie z  instruktarzem  udzielonym przez  nauczyciela i instrukcji zamieszczonej na plakacie  przystąpiły do  mycia  rąk. W ten sposób  u dzieci została   utrwalona  technika prawidłowego  mycia rąk, oraz zminimalizowano zagrożenie chorobami przenoszonymi przez brudne ręce.

Dzieci  uczestniczyły w zabawach  muzyczno- ruchowych  przy piosence: „Mydło lubi zabawę”. „Witaminki”, „Myj zęby” naśladowały słowa piosenki: tj. wykonywały ruchy  mycia swojego  ciała, zębów czy też  naśladowały  jedzenie  zdrowych produktów.

Plakat pt. „Wirusoochrona” umieszczono w korytarzu przedszkola plakaty: ”„Szkoła czystych rąk”

 

Drodzy Rodzice,
nasze przedszkole bierze udział w projekcie całorocznym „Jestem dumnym Polakiem” w każdym miesiącu mamy określone zadania do wykonania, w październiku wykonujemy wystawę zdjęć przedszkolaków na tle zabytków naszego miasta.
Serdecznie zachęcamy do udziału


Kolejnym elementem tego samego projektu jest konkurs plastyczny; fotograficzny „Moja rodzina dla Niepodległej Ojczyzny” zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do udziału, wszystkie prace zostaną nagrodzone i stworzą galerię. Format A3, dowolna technika z pewnością ułatwią zadanie wszystkim chętnym. Prosimy o prezentację Rodzin na tle symboli narodowych. Mile widziane ilustracje, zdjęcia bohaterów, którzy oddali życie za naszą Ojczyznę.

Prace plastyczne oraz fotografie prosimy przynosić do końca października

 

Drodzy Państwo pragniemy gorąco podziękować za Państwa zaangażowanie i udział w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego w Częstochowie.  Dziękujemy za każdy oddany głos na zadanie numer 551 i 542.  Zakwalifikowaliśmy się do realizacji w obu zadaniach które zostały zgłoszone.

Dziękujemy serdecznie szczególnie w imieniu uczniów i przedszkolaków naszej placówki.

Zadanie zakwalifikowane do realizacji w 2022:


551. Zakup nowości książkowych i audiobooków do biblioteki szkolnej w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 4 w Częstochowie

542. Zakup elementów małej architektury na plac zabaw przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 4 w Częstochowie

 

 

 

Nasze przedszkole bierze udział w konkursie plastycznym „Herb Dzielnicy Wyczerpy-Aniołów”

Prace wykonane techniką plastyczną (formy płaskie) lub w wybranym graficznym programie komputerowym. Celem pracy jest zaprojektowanie herbu Dzielnicy Wyczerpy-Aniołów.

Prace prosimy dostarczyć do przedszkola, w terminie do końca października.

Konkurs organizowany przez Częstochowskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Perasada. Wszelkie szczegóły w regulaminie poniżej

konkurs-herb




 

 

Drodzy Państwo
W dniach 17 września-22 października w naszym przedszkolu odbywa się zbiórka darów dla Polaków mieszkających na dawnych Kresach Wschodnich. Bardzo prosimy o wsparcie akcji poprzez przynoszenie artykułów szkolnych takich jak zeszyty, kredki, długopisy, bloki, plastelina, farby i inne, oraz słodyczy z dłuższą datą ważności. Dary prosimy przekazać nauczycielom.

Dziękujemy za każdy dar serca.

 

 

Serdecznie zapraszamy Nasze Przedszkolaki od 1 września

 

 

 

 

 

 

 

-Dyżur wakacyjny—

DYŻUR WAKACYJNY W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU NR 39

 W ROKU  SZKOLNYM 2020/2021

Od 19.07.2021 do 31.08.2021 ( 32 dni rob.)

Rodzice zapisują dzieci na dyżur wakacyjny poprzez osobiste dostarczenie wniosku do placówki w terminieod 10 do 31 maja 2021 r.

Wzór wniosku o przyjęcie na dyżur wakacyjny jest dostępny w dyżurującym przedszkolu lub na stronie internetowej placówki.

Decyzję o przyjęciu dziecka na dyżur wakacyjny podejmuje dyrektor dyżurującej placówki kierując się zasadą pierwszeństwa dzieci obojga pracujących rodziców lub pracującego rodzica, który samotnie wychowujące dziecko.

Potwierdzeniem zapisania dziecka na dyżur wakacyjny jest opłacenie zaliczki* na wyżywienie z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem tj. w terminie do 24 czerwca 2021 r. – w przypadku zapisania dziecka na dyżur w lipcu oraz do 24 lipca 2021 r. – w przypadku zapisania dziecka na dyżur w sierpniu. Brak zaliczki spowoduje wykreślenie dziecka z listy dzieci zapisanych na dyżur.

 

*Zgodnie z art. art. 52 ust.15 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych opłaty za korzystanie z wyżywienia w przedszkolach publicznych stanowią niepodatkowe należności budżetowe o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

 

WNIOSEK DO POBRANIA

wniosek_o_przyjecie_na_dyzur_wakacyjny

 

 

 

Szanowni Państwo   

Zachęcamy wszystkich do aktywności fizycznych w ramach Akcji „Aktywna wiosna”. Pod patronatem Prezydenta Miasta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka, w naszej placówce rusza kampania społeczna „Aktywna Częstochowa”. Celem akcji jest promowanie zdrowego stylu życia, zrównoważonej mobilności oraz zachęcenie do aktywności fizycznej zarówno dzieci, ich opiekunów, jak i grona nauczycielskiego oraz pracowników częstochowskich placówek oświatowych. Kampania jest prowadzona w formie konkursu. Każdy uczestnik, który w trakcie kampanii dotrze do szkoły na rowerze, hulajnodze, deskorolce, na rolkach czy w stylu nordic walking otrzyma punkty. Jeżeli uczestnikowi towarzyszyć będzie rodzic lub opiekun – jego punktacja zostanie podwojona. Najbardziej aktywni uczestnicy, klasy i placówki zostaną wyróżnieni nagrodami. Kampania trwa do końca roku szkolnego, a jej podsumowanie i wręczenie nagród odbędzie się 10 września – w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Ze względu na związane z pandemią Covid-19 ograniczenia w nauczaniu stacjonarnym do kampanii można się włączyć w każdym momencie jej trwania. Wystarczy zgłosić chęć udziału, wsiąść na rower, włożyć rolki i … ruszać po zdrowie.

Poniżej, przekazuję Państwu link do filmiku promocyjno-informacyjnego na temat akcji. https://www.youtube.com/watch?v=c-SF4K3M3BU

 

 

 

 

REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W PUBLICZNYCH SZKOŁACH PODSTAWOWYCH,

A TAKŻE WYBRANYCH PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH

NA ROK SZKOLNY 2021/2022

 

Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w Częstochowie będzie odbywała się z wykorzystaniem systemu elektronicznego.

Rodzice wypełniają w formie elektronicznej wniosek o przyjęcie do przedszkolaznajdujący się na stronie internetowej pod adresem:

http://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/czestochowa

Otwarcie strony internetowejdlanowych kandydatów nastąpi 8 marca 2021 r. o godz. 9:00, co oznacza, że do tego czasu nie będzie możliwości logowania się i rejestrowania.

Natomiast zamknięcie systemu nastąpi 19 marca 2021 r. o godz. 15.00. Po upływie tego terminu wnioski nie będą już przyjmowane.

Wniosek wypełniony na stronie rekrutacyjnej należy wydrukować, podpisać oraz złożyć w placówce pierwszego wyboru również w terminie do19 marca 2021 r. do godz. 15.00.

Jeśli rodzic nie będzie miał możliwości elektronicznego wypełnienia wniosku, będzie mógł otrzymać w dowolnym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej wniosek w wersji papierowej i po wypełnieniu złożyć go w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej pierwszego wyboru, również w terminie od 8 marca 2021 r. do 19 marca 2021 r.

Żadnego znaczenia nie będzie miała kolejność uzupełniania i składania wniosków pod warunkiem zachowania obowiązujących terminów.

W rekrutacji mogą wziąć udział tylko dzieci zamieszkałe na terenie Miasta Częstochowy.

System pozwala na kandydowanie równocześnie do 3 przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w kolejności zgodnej z preferencją.

Na stronie naboru zostaną podane szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji, harmonogramu, instrukcji postępowania oraz bieżących spraw związanych z rekrutacją.

Prosimy rodziców o zapoznanie się z załączonymi informacjami, które ułatwią poruszanie się w systemie i spokojne zapoznanie się ze wszystkimi szczegółami naboru, przed dokonaniem ostatecznego wyboru placówek.

Rekrutacja dzieci niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego do przedszkoli integracyjnych i oddziałów integracyjnych w przedszkolach oraz szkołach podstawowych będzie przeprowadzona z wyłączeniem systemu elektronicznego tj. w celu pobrania wniosku rodzice dzieci niepełnosprawnych zgłaszają się bezpośrednio do właściwej placówki integracyjnej lub z oddziałami integracyjnymi, w której będzie prowadzony nabór i tam składają wnioski.

Szanowni Państwo,

 

Rekrutacja do klasy pierwszej odbędzie się w terminie
od 01.03.2021 r. do 15.03.2021 r.

Strona, na której będzie prowadzona rekrutacja:

 

https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/czestochowa

 

 

 

POTWIERDZENIE KONTYNUACJI W ROKU SZKOLNYM 2021/2022 – dokumenty do pobrania

 

plik do pobrania – kontynuacja woli

 

 

Zbiórka żywności i pomoc finansowa dla potrzebującej rodziny.

Szanowni Państwo włączamy się w akcję pomocy dla potrzebującej rodziny z Częstochowy. Rodzina to mama z dwójką dzieci uczęszczającymi do V i VII klasy szkoły podstawowej. Mama zachorowała na raka, jej stan jest ciężki, nie może pracować a tym samym brakuje na jedzenie, środki czystości i inne podstawowe artykuły. Jeśli ktoś z Państwa chciałby pomóc prosimy o przynoszenie artykułów z dłuższą datą ważności, tj. konserwy, makarony, ryże, paczkowane wędliny itp. Można też wspomóc finansowo a za te pieniądze zostaną zakupione odpowiednie artykuły. Jeśli ktoś ma również niepotrzebną odzież, na pewno się przyda. Dary można przynosić do przedszkola.

Dziękujemy.

 

W dniach 16-25.11.2020r odbędzie się głosowanie na zadania z Budżetu Obywatelskiego. Zachęcamy do oddania głosu na zadanie ogólnomiejskie  nr 2- „Łączy nas chodnik”, dzięki któremu zostaną m.in. wybudowane chodniki dla poprawy bezpieczeństwa mieszkańców.

 

Już po raz kolejny, w ostatni dzień roboczy przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11 wszyscy uczniowie i przedszkolaki zaśpiewają „Mazurka Dąbrowskiego”. W tym roku będzie to wtorek, 10 listopada. W ten sposób chcemy wspólnie świętować tą szczególnie ważną dla Polaków rocznicę.

Prosimy aby rodzice w dniu 10 listopada (wtorek) ubrali swoje dzieci odświętnie i stosownie do okazji.

 

Zbiórka na operację dla Anastazji Purta- 2-letniej dziewczynki z wadą serca

Szanowni Panstwo, każdemu leży na sercu dobro dzieci, dlatego włączamy sie w akcję zbiórki pieniężnej na operację, która już 14 października.

U dziewczynki stwierdzono: wrodzona wada serca – dwuujściowa prawa komora, malpozja dużych pni tętniczych, hypoplazja zastawki i pnia płucnego, niekonfluentne tętnice płucne, ubytek przegrody międzykomorowej, ubytek przegrody międzyprzedsionkowej.

Zbiórka jest prowadzona przez strone internetową siepomaga, gdzie można wplacać pieniądze:

https://www.siepomaga.pl/anastazja-purta

 

Zbiórka karmy dla zwierząt 

Jak co roku zaczynamy zbiórkę karmy dla zwierząt i zbieramy do końca listopada 2020r. Liczy się każda pomoc. Można przynosić suchą karmę, puszki z karmą, makaron, kaszę itp. Karma zostanie przekazana zwierzakom, które czekają na swój dom w schronisku    dla zwierząt w Częstochowie.

 

Akcja „Wrzucając nakrętkę-podajesz komuś rękę” 

Szanowni Państwo po raz kolejny przyłączamy się do akcji zbierania plastikowych nakrętek. Nie wyrzucajmy ich do kosza, zbierajmy i przynośmy. Pieniądze zostaną przeznaczone na pomoc chorym dzieciom. Nas to nic nie kosztuje a możemy pomóc. Akcja trwa przez cały rok szkolny.

„Święty Mikołaj na Kresach”

Szanowni Państwo.

Po raz kolejny Towarzystwo Patriotyczne Kresy we współpracy z Miastem Częstochowa- Wydziałem Edukacji UM Częstochowy organizuje wsparcie dla naszych rodakow zamieszkujących na Kresach Wschodnich.

W dniach od 1-14 października 2020r na terenie przedszkola odbędzie się zbiórka słodyczy (data ważności min styczeń 2021r) oraz nowych zabawek.

Szanowni Państwo

 

ZEBRANIE GRUPA 5 – 6 LATKÓW ODBĘDZIE SIĘ  DNIA 09.09.2020 (ŚRODA)

RODZICE DZIECI 5-LETNICH  GODZ. 16:00

RODZICE DZIECI 6-LETNICH GODZ. 16:45

PROSIMY O ZACHOWANIE DYSTANSU SPOŁECZNEGO 1,5M

ORAZ O OSŁONIE NOSA  I UST

PO WEJŚCIU NA TEREN PRZEDSZKOLA PROSIMY

 O DEZYNFEKCJĘ RĄK

PROSIMY O ZABRANIE DŁUGOPISU I PODKŁADKI DO PISANIA

 

ZEBRANIE GRUPA 3 – 4 LATKÓW ODBĘDZIE SIĘ  DNIA 10.09.2020 (CZWARTEK)

RODZICE DZIECI 3-LETNICH  GODZ. 16:00

RODZICE DZIECI 4-LETNICH GODZ. 16:45

PROSIMY O ZACHOWANIE DYSTANSU SPOŁECZNEGO 1,5M

ORAZ O OSŁONIE NOSA  I UST

PO WEJŚCIU NA TEREN PRZEDSZKOLA PROSIMY

 O DEZYNFEKCJĘ RĄK

PROSIMY O ZABRANIE DŁUGOPISU I PODKŁADKI DO PISANIA

 

——————————————————————————————————————————————————

Rekrutacja uzupełniająca do przedszkola.

 

Informacja dla Rodziców.

 

Dnia 25.05.2020r nasze przedszkole wznawia działalność w formie zajęć opiekuńczych. Na terenie placówki obowiązywać będą poniższe procedury (linki do dokumentów w poprzednim poście). 

 

Szanowni Rodzice.


W związku z planowanym otwarciem przedszkola dn. 25.05, prosimy o zapoznanie się z następującymi dokumentami:

 

Procedura bezpieczeństwa dotycząca zapobiegania i przeciwdziałania COVID-19 wśród dzieci, rodziców i pracowników przedszkola w trakcie prowadzonych w przedszkolu zajęć

 

Procedura postępowania na wypadek podejrzenia wystąpienia choroby koronawirusowej COVID-19

 

Rodzice dzieci, które będą uczęszczać do przedszkola, proszeni są o wypełnienie karty informacyjnej, podpisanie a następnie przesłanie skanu lub zdjęcia dokumentu na adres mailowy placówki:  zsp4@edukacja.czestochowa.pl

Kartę można również przynieść w dniu przyprowadzenia dziecka do przedszkola.

 

Karta informacyjna o dziecku_zgoda rodziców-1 

 

DRODZY RODZICE

W dniu 06.05 nasze przedszkole nie zostanie otwarte,

o terminie wznowienia działalności placówki poinformujemy w terminie późniejszym.

Informujemy,  że z uwagi na potrzebę dostosowania placówki

do wytycznych Ministra Edukacji Narodowej, Głównego Inspektora Sanitarnego

 i Ministra Zdrowia w  celu zapewnienia dzieciom  bezpiecznych

i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu

o  terminie otwarcia placówki będziemy informować na bieżąco.

 

Szanowni Rodzice

W związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek sytemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID -19 umożliwiającym otwarcie przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, przedszkoli specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych (Dz. U. poz. 780) i pismem Prezydenta Miasta Częstochowy zostałam zobowiązana, aby rozpoznać potrzeby rodziców w zakresie zapewnienia opieki nad dziećmi zapisanymi do naszego przedszkola. Rodzice, którzy z powodu braku możliwości osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem i ze względu na wykonywany zawód, wnioskują o objęcie opieką przedszkolną, proszeni są o złożenie pisemnego oświadczenia (wzór w załączeniu). Wypełnione oświadczenia podpisane przez obojga rodziców należy wysłać na e-mail zsp4@edukacja.czestochowa.pl do 05.05.2020 do godziny 09:00 w formie skanu lub zdjęcia. Oświadczenia przysłane po tej godzinie lub na inny adres e-mailowy nie będą brane pod uwagę.

Informuję że, złożenie oświadczenia nie jest jednoznaczne z przyjęciem dziecka pod opiekę do przedszkola, gdyż liczebność grup została zmniejszona i ograniczona wytycznymi. Jednym z podstawowych wymogów będzie zebranie informacji od rodziców czy nie przebywają na kwarantannie lub izolacji domowej, lub czy inny członek rodziny wspólnie zamieszkujący nie jest zarażony COVID-19, te same wymogi dotyczą również pracowników przedszkola.

     Pierwszeństwo w zakresie zapewnienia opieki w przedszkolu przysługiwać będzie dzieciom pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu, przedsiębiorstw produkcyjnych realizujących zadania związane ze zwalczaniem COVID-19.

Oswiadczenie.doc

Oswiadczenie.pdf

Komunikat_MEN_otwieramy_przedszkola_od_6_maja_br_2020_04_29

Wytyczne_GIS_i_MZ

 

Dyżur wakacyjny.

Szanowni Państwo rozpoczynają się zapisy na dyżur wakacyjny w naszym przedszkolu.

Wszystkie informacje znajdziecie Państwo w załącznikach poniżej.

 

Informacja dla rodziców

Harmonogram dyżurów

wniosek o przyjęcie na dyżur wakacyjny 

 

 

Lista kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym

 

REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W PUBLICZNYCH SZKOŁACH PODSTAWOWYCH

NA ROK SZKOLNY 2020/2021

 

INFORMACJA O WYNIKACH REKRUTACJI ORAZ ZASADACH POTWIERDZANIA WOLI PRZYJĘCIA DO PRZEDSZKOLA LUB ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO

8 kwietnia 2020 r. o godz. 9.00 zostaną podane do publicznej wiadomości listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole.

 

W celu uzyskania informacji o zakwalifikowaniu dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego należy zalogować się na konto kandydata na stronie http://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/czestochowa.

 

Z uwagi na stan epidemii listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych zostaną podane do publicznej wiadomości także na stronach internetowych poszczególnych przedszkoli i szkół.

 

Rodzice kandydatów zakwalifikowanych do przedszkola/oddziału zobowiązani są w terminie 8-17 kwietnia 2020 r. potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do placówki.

 

Potwierdzenia woli przyjęcia należy dokonywać zdalnie, tj.

- wysyłając do przedszkola lub szkoły, w której zorganizowano oddział przedszkolny, e-mail z potwierdzeniem o treści: „Potwierdzam wolę przyjęcia mojego dziecka ……….. (imię i nazwisko) do Miejskiego Przedszkola nr ….. w Częstochowie / oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr …. w Częstochowie w roku szkolnym 2020/2021″

 

lub

 

- telefonicznie (w przypadku, gdy rodzic nie ma możliwości wysłania wiadomości z wykorzystaniem poczty elektronicznej).

 

Listy kandydatów zakwalifikowanych/ niezakwalifikowanych do przedszkola i klasy 1.

 

  

 

 

 

Zapraszamy do udziału w krajowym konkursie plastycznym „OZDOBY WIELKANOCNE”.

Regulamin konkursu  oraz  karta zgłoszenia do pobrania.

 

regulamin         Karta zgłoszenia na konkurs

 

 

PILNE!

Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 4 informuje, że zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej od 12 do 25 marca br. zajęcia w szkole będą zawieszone. Wynika to  z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

12 i 13 marca br. to dni, w których w przedszkolach i szkołach podstawowych nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze.

 

 

  

 

 

Rekrutacja do przedszkola:

Kontynuacja

Do dnia 24 lutego 2020r rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola potwierdzają wolę kontynuacji wychowania przedszkolnego dziecka w kolejnym roku szkolnym.

Nowi kandydaci

W dniach od 2 marca godz.9:00 do 16 marca 2020r  zostanie udostępniony system dla nowych kandydatów.

Strona dla rodziców: czestochowa.przedszkola.vnabor.pl

 

Rekrutacja do I klasy szkoły podstawowej

W dniach od 2 marca godz.9:00 do 16 marca 2020r  rozpoczyna się elektroniczny nabór uczniów do klas I szkół podstawowych.

Strona dla rodziców: czestochowa.podstawowe.vnabor.pl

 

 

 Podręczniki  

Szanowni Państwo, prosimy o zgłaszanie zapotrzebowania na podręczniki do wychowawców grup.

 

Zbiórka karmy dla zwierząt 

Jak co roku zaczynamy zbiórkę karmy dla zwierząt. Liczy się każda pomoc.            Można przynosić suchą karmę, puszki z karmą, makaron, kaszę itp.                         Karma zostanie przekazana zwierzakom, które czekają na swój dom w schronisku    dla zwierząt w Częstochowie.

Akcja „Góra grosza” 

Szanowni Państwo rozpoczynamy akcję  zbierania 1 groszowych monet.                 Kto z Państwa chce pomóc prosimy o przynoszenie „złotych” pieniążków.                Cel jak zawsze szczytny, więc każdy grosz się liczy.

Akcja „Wrzucając nakrętkę-podajesz komuś rękę” 

Szanowni Państwo po raz kolejny przyłączamy się do akcji zbierania plastikowych nakrętek. Nie wyrzucajmy ich do kosza, zbierajmy i przynośmy. Pieniądze zostaną przeznaczone na pomoc chorym dzieciom. Nas to nic nie kosztuje a możemy pomóc. Akcja trwa przez cały rok szkolny.

 

„Zabawki do przedszkolnej szafki” 

Szanowni Państwo, jeśli posiadacie w domu niepotrzebne gry i zabawki, wasze dziecko już od dawna się nimi nie bawi i zbierają kurz w Waszym domu – przynieście je do naszego Przedszkola. Nasze przedszkolaki chętnie się nimi pobawią, będzie to dodatkowa atrakcja, bo dla nich to może być coś nowego            i godnego uwagi. Puzzle, gry i zabawki zawsze znajdą miejsce aby ozdobić przedszkolne szafki:)